11/23/2014

Als ik later groot ben..



Het is alweer een hele tijd dat ik weer iets geschreven heb hier. Natuurlijk kan ik zeggen; ik had geen tijd, was druk met school maar iedereen weet dat het bullshit is. Ik ben gewoon lui en met andere dingen bezig. Ik hou van schrijven. punt.

Dus. Waar ben ik al die tijd mee bezig geweest? Ik heb stage mogen lopen bij Rosie Stapel. Waar ik ontzettend graag elke dag naar toe ging en veel geleerd heb. Mocht je interesse hebben in wat ik daar gedaan heb, don't be afraid to ask. Te veel om hier alles te noemen :)

Ondertussen ben ik ook bezig met mijn eigen examenproject. Daar kan ik veel over vertellen. Afgelopen januari ben ik daar langzaam aan begonnen. Je mag maken wat je zelf wil wat eng maar ook waanzinnig is. Ik wist van te voren al dat ik een film wilde gaan maken. Maar waarover.. geen idee.

Daar ben ik al deze tijd naar aan het onderzoeken. Ik liep vast en had geen inspiratie. Voor de zomervakantie kregen we nog een opdracht om in de vakantie over na te denken.
Denk terug naar 7 momenten in je leven waar je op je plek zat, waar je in jou 'knollentuin' zat. Ik zal nog een post besteden aan al deze 7 momenten, maar 1 daarvan was dolfijnen.




Mijn hele slaapkamer zat vol met dolfijnen. Van blauwe muren, dolfijnen dekbedden, gordijnen etc. Ik was obsessed. Vroeger wilde ik als klein meisje dolfijnentrainer worden. Ik denk dat de meeste van jullie die droom vroeger heeft gehad. Je gaat naar het Dolfinarium en je ziet zo'n spectaculaire show en je ziet de trainers de dieren verzorgen en je weet dat je dat ook wil.
Dat deed me aan veel dingen terug denken. Ik was altijd onbewust bezig met 'wat wil ik later worden'. Er is zoveel op mijn pad geweest. Maar dolfijnentrainer worden is de grootste droom die er tussen heeft gezeten. Op dat moment gaan er vragen in mijn hoofd rondspoken.  

Wat als ik die droom had voortgezet? Is er nog een mogelijkheid voor mij om dolfijnentrainer te worden? Hoe ga ik dat bereiken?

Zo ben ik alles aan het onderzoeken en alles aan het verzamelen in een boekwerk en ben ik een kleine film/documentaire aan het maken. Mocht je nog een leuk verhaal weten en wil je het met mij delen voor mijn examenproject, laat het me weten!
Be kind!

- Ymke


p.s. Wat wilde jij vroeger worden? Wat is jouw grootste droom op dit moment? Wat doe jij om je dromen na te streven? Laat het me weten in de comments.

2 comments:

  1. ik wou ook altijd dolfijnen trainer worden en heb dit zeer zeker voortgejaagd met mijn toen huidige opleiding. Wild Life Managment, helaas achter gekomen dat het hele comerciele happy show ding dat er in het geval van het dolfinarium bijhoort totaal niet mijn ding is. Daarbij er achterkomen dat diertraining wel iets is dat ik erg interesant vond. Daarnaast tijdens school er achter komen dat 2 grote hobby's/passies ook dingen zijn waar je erg goed in bent (haarstyliste/visagie en Kostuums maken). Helaas zit ik nu dan thuis, werkloos en toch blijf ik hopen dat ik in de toekomst met mijn hobby's misschien dat bedrijf kan opzetten dat ik wil en/of ik er gewoon een leuk zacentje mee kan verdienen. Dit laatste probeer ik wel toe te streven door meer te doen en leren, helemaal op cosplay gebied.

    xx Ann

    ReplyDelete
  2. Hoi Ymke, misschien kun je ook iets vertellen waarom je zo gefascineerd bent van Audrey Hepburn en hoe dat zo gekomen is. Ik tweet regelmatig foto's door als ik die tegenkom van haar, waarop jij altijd wel weer een leuke reactie terug stuurt. Verder wil ik veel succes wensen met je examenproject. Als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het wel, maar jou kennende lukt jou dat wel helemaal vanzelf. Groetjes Michel

    ReplyDelete